Куцурубська громада
o

Покрокова інструкція: як підписати декларацію з лікарем

Дата: 03.04.2018 08:38
Кількість переглядів: 991

Фото без опису  З січня 2018 року в Україні почала діяти медична реформа. Тепер кожному громадянину потрібно обирати сімейного лікаря та педіатра, щоб підписати з ними декларації про медичне обслуговування.

Крок 1. Людина обирає собі лікаря

У разі, якщо в найближчій до місця проживання поліклініці немає потрібного спеціаліста, ви можете йти туди, де він є. Обраний лікар та, відповідно, цей заклад за законом будуть отримувати бюджетні кошти за ваше лікування. Бажано зробити це до 1 липня 2018 року.

У разі, якщо вас влаштовує сімейний лікар та педіатр, то ви можете і далі обслуговуватися у них, але обов’язкова умова – підписання угоди (декларації) з відповідним спеціалістом. Коли пацієнт приходить до свого лікаря первинної ланки, він має право безкоштовно отримувати послуги, визначені державою. Сюди входять прийом лікаря, оформлення листків непрацездатності, виписаний лікарем рецепт, базові аналізи крові, сечі тощо, електрокардіограма (ЕКГ). Усі ці медичні послуги надаються безкоштовно, і пацієнт не має нічого платити за це сімейному лікарю.

Ви можете змінити спеціаліста, обравши нового за рекомендаціями друзів, рідних та знайомих. Обмежень щодо місця проживання немає, тобто не обов’язково обслуговуватися поряд з домом. Якщо вам буде комфортніше спілкуватися з лікарем з іншого району – це ваша особиста справа.

Тривалість часу, протягом якого потрібно укласти угоду з лікарем, не обмежується, а змінити спеціаліста ви можете у будь-який час протягом першого року обслуговування. Надалі запланована можливість зміни спеціаліста раз на рік.

Звертаємо увагу, що надавачам медичних послуг забороняється відмовляти у прийнятті декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та веденні пацієнта, зокрема, на підставі наявності у пацієнта хронічного захворювання, його віку, статі, соціального статусу, матеріального становища, зареєстрованого місця проживання тощо, крім випадків, передбачених законодавством.

Крок 2. Необхідно звернутися до медичного закладу за інформацією.

Після того, як ви обрали спеціаліста, треба прийти до реєстратури медичного закладу, де він працює. При собі мати наступні документи: для оформлення дорослих — паспорт та ідентифікаційний код; для оформлення дитини — свідоцтво про народження, паспорта, ідентифікаційні коди обох батьків.

Крок 3. Підписання Декларації та узгодження  питань взаємодії.

У відповідному медичному закладі ви надаєте документи для оформлення декларації з обраним спеціалістом. Треба ретельно перевірити дані в декларації та підписати її. Передбачене також підтвердження заключення угоди за допомогою смс-повідомлення на номер пацієнта (може відбуватися не одразу, за опануванням змін під час проведення медичної реформи).

Крок 4. Організація обслуговування у спеціаліста.

Після підписання документів лікарем, пацієнт повинен забрати свій примірник. Надалі передумовлено ваше обслуговування саме тим спеціалістом, якому ви довіряєте своє здоров’я.

Звертаємо вашу увагу, що скористатися допомогою спеціалізованого лікаря після запровадження реформи можна буде лише після консультації лікаря первинної ланки.

Якщо раніше існувала можливість відразу звернутися до вузькопрофільного спеціаліста, тепер отримати його послуги безоплатно можна лише за направленням сімейного лікаря. Якщо лікар первинної ланки не має достатньої кваліфікації чи устаткування для допомоги пацієнту або вирішив, що потрібна допомога вузькопрофільного спеціаліста, він надає хворому направлення. Лише за направленням можливе безоплатне отримання вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої), паліативної медичної допомоги або медичної реабілітації. Якщо ж пацієнт не погодиться з рішенням свого сімейного лікаря та звернеться самостійно до потрібного спеціаліста, йому доведеться сплатити за надані медичні послуги самостійно.

За кожного пацієнта, з яким лікар уклав угоду, він буде отримувати гроші. Наприкінці року,  у разі виконання певних умов, йому будуть нараховуватися відповідні бонуси.

Що буде далі?

Дані про пацієнтів будуть внесені до Єдиного електронного реєстру пацієнтів. Він буде мати назву e-Health та повинен запрацювати вже з квітня 2018 року. Заплановано, що в цьому реєстрі зберігатиметься уся інформація про пацієнта і лікаря, за яким він закріплений.

Порядок функціонування електронної системи охорони здоров’я затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних. Доступ до даних про пацієнта, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, можливий лише у разі отримання згоди такого пацієнта (його законного представника) у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора