A A A K K K
для людей із порушенням зору
Куцурубська громада
o

ТРАСА Т-15-07 «Миколаїв-Парутине-Очаків» - ДЕРЖАВНОГО ЗНАЧЕННЯ, А ПРОБЛЕМИ ВІД ЇЇ СТАНУ - МІСЦЕВІ

Дата: 25.05.2020 11:44
Кількість переглядів: 1390

Тема стану українських доріг наскільки давня, настільки й болюча. І, здавалось би, що лише діти не обговорюють цю тему між собою. Дорослим же безкінечні розмови про ями та вибоїни, пробиті колеса та пошкоджені авто вже і набридли б, якби щось змінювалось на краще.

Ті, хто виїздить за межі Миколаївщини, знає, що ситуація подібна в більшості областей України. Проте, рідна область здається нам однією з найгірших. І це підтверджують навіть посадовці Кабміну, які регулярно відправляють письмові відповіді на звернення органів місцевої влади різних громад Миколаївщини.

Важко перечитати усі томи багаторічного листування, яке веде з посадовцями різних рівнів та рангів влада Куцурубської об’єднаної територіальної громади. Це листування є настільною книгою для голови громади Інни Копійки. Кожен документ вона пам’ятає на пам'ять, адже в них не просто слова і цифри, в них - біль усієї громади.

З яких лише джерел не чекають допомоги у громаді. Раді кожній гривні, адже власні бюджетні кошти витрачати на ремонт траси просто не мають права. Таке вже воно, українське законодавство, - суворе до тих, хто прагне хоч щось зробити, і поблажливе до тих, хто тривалий час не виконує своїх прямих посадових обов’язків.

Ремонт траси, що є головною транспортною артерією Куцурубської громади, самій громаді суворо заборонений. Жодної гривни сільського бюджету не можна заплатити а ні за ремонтні роботи, а ні за придбання матеріалів. В законодавстві це звучить як «нецільове використання коштів». В прямій залежності від витрачених сум - і покарання. Так, за статтею 210 Кримінального Кодексу України нецільове використання бюджетних коштів карається штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до шести років.

Враховуючи всю серйозність відповідальності та розуміючи при цьому нагальну потребу громади, влада ОТГ не припиняє листуватись з тими, хто може вплинути на вирішення болючого питання, отримуючи при цьому вражаючі відповіді. Перечитуючи цілий стус паперів, не можна не зупитини свій погляд на одному з останніх «шедеврів» чиновницької винахідливості.

Так, у лютому поточного року в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Миколаївській області пан Невеселий, відповідаючи на чергове зверення, приділив цілий абзац свого листа опису! стану доріг у громаді. Напевне, посадовець вважає, що а ні влада громад, а ні жителі сіл про стан своїх доріг і гадки не мають?

Не можна утриматись від цитування того «шедевру». Так, в офіційному листі йдеться: «Досить тривалий час не виконувались необхідні ремонтні роботи. В результаті на автомобільній дорозі збільшилися втомні і залишкові деформації, з’явилися руйнування. Запас міцності дорожніх одягів окремих ділянок доріг, через недотримання міжремонтних термінів, недостатній для роботи дорожньої конструкції. Це спричинило масштабні руйнування дорожнього одягу та земляного полотна з вибоїнами, коліями, просіданнями».

Ну, як вам? Погодьтесь, грамотно написано. Та всі ці професійні терміни наші водії замінюють одним ємким словом, і не потрібно так багато базікати, розповідаючи нам про стан тих доріг, якими ми змушені користуватись щодня.

Що ж до відповіді по суті, то після цілої сторінки «опусів» сухе і стисле: «в межах існуючого фінансування привести дану ділянку автомобільної дороги до належного експлуатаційного стану зараз не уявляється можливим».

Ось і всі висновки. Щоправда, в самому кінці листа повідомляється, що «першочергово проводяться аварійні роботи на автомобільних дорогах міжнародного та національного значення, в залежності від пріоритетних ділянок». А роботи на автодорозі Т-15-07 (Миколаїв-Парутине-Очаків-база відпочинку «Чорноморка») будуть проводитись при «достатньому залишку фінансування.

Щоправда, а ні про наявні кошти, а ні про вартість «першочергових потреб» в листі не йдеться. Тож, взяти калькулятор і сісти порахувати, чи там щось залишиться в залишку, можливості немає. А значить, так і залишається незрозумілим – продовжувати сподіватись чи лише мріяти.

Щоправда, є серед тривалого і виснажливого листування і більш конструктивні відповіді, які отримала влада Куцурубської ОТГ. Та все ж, незважаючи результат - здебільшого на папері. В реаліях - пробиті колеса, зруйновані нерви, суспільне невдоволення.

Як стало відомо вже в квітні поточного року, Служба автомобільних доріг Миколаївської області оголосила три тендери на поточний ремонт семи кілометрів траси Т-15-07 «Миколаїв-Парутине-Очаків» в загальній сумі на 110 мільйони гривень. Відповідні торги були опубліковані на сайті державних закупівель ProZorro.

Перший тендер на 30 мільйонів 272 тисячі 291 гривню оголошений на ділянку від 6-го до 8-го кілометра траси, другий - на 36 мільйонів 76 тисяч 276 гривень - на ділянку від 20-го до 22-го кілометра, третій - на 44 мільйони 445 тисяч 714 гривень - на ділянку від 23 до 26 кілометра. Аукціон має пройти 30 червня. Та нічого радісного для Куцуруюбськтьї ОТГ від тієї новини немає. Адже жодна з вказаних ділянок до території громади не входить.

Як зазначає голова громади Інна Копійка, сільрада «битиметься за дорогу до останнього подиху», і підтверджує це не словами, а ділом. Розуміючи, що стан доріг міжнародного та національного значення «з’їсть» усі кошти держбюджету до останньої гривні, голова громади звернулась до голови Державного агентства автомобільних доріг України О. Курбакова та до вже відомого нам В. Невеселого з проханням… Ні! З «великим проханням включити ремонт автомобільної дороги Т-15-07 на ділянках 59+800 км та 63+700 км за рахунок експлуатаційного утримання доріг». Це означає, що влада громади, розуміючи реальність ситуації, просить здійснити хоча б ямковий ремонт дороги по ділянках, якими вже просто не можна проїхати.

В свою чергу, влада громади проводить роботи і за кошти власного бюджету. Однак, траси, що є автомобільною дорогою загального користування державного значення, це не стосується. І все ж не помічати зробленого власними силами не можна.

Останнім часом було проведене грейдерування доріг громади протяжністю 28 км. Цієї весни вже проведено обкіс трави по обочинах доріг в с. Куцуруб, в Івановському, Дмитрівському, Парутинському старостинських округах, розпочато обкіс по Острівському старостинському округу. Як кажуть, на що маємо право, те й робимо, чекаючи, що так само вчинятимуть і ті, на кого покладена відповідальність за утримання доріг державного значення на Миколаївщині.

Та, судячи з останніх новин, місцевим громадам не варто особливо розраховувати на допомогу й підтримку з боку державного бюджету. Особливо, якщо мова йтиме (як було раніше) про допомогу в ремонті та реконструкції доріг місцевого значення.

Як відзначила нещодавно заступник Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Наталія Форсюк, вирішити це питання можливо за рахунок додаткових фінансових ресурсів, у тому числі низьковідсоткових кредитів Міжнародних фінансових організацій.

«Фінансування територіальних дорожніх фондів є недостатнім для відновлення всієї протяжності мережі місцевих доріг», - наголосила Н. Форсюк, додавши, що постійні партнери України - Європейський банк реконструкцій та розвитку, а також Європейський інвестиційний банк, які вже давно реалізовують інфраструктурні проєкти на автомобільних дорогах загального користування державного значення, - вже висловили свою готовність до надання фінансування обласним державним адміністраціям для відновлення та покращення мережі місцевих доріг.

За словами посадовця, діючим законодавством України передбачена можливість залучення зовнішніх запозичень для виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення та комунальної власності. При цьому посадовець навіть не торкається теми, з яких джерел при сучасному економічному стані місцевим громадам та обласним радам брати кошти для погашення тих кредитних зобов’язань перед «надійними міжнароджними економічними партнерами». В цьому ясності заступник міністра своїм тривалим спічем не додала. Єдине, що можна зрозуміти з подібних заяв посадовців КМУ, це те, що від держави допомоги годі й чекати. А значить, розмови про «якість» українських доріг поміж пересічних громадян точитимуться ще довго. Принаймні, до кінця поточного року навряд чи ситуація зміниться суттєво… Навіть не зважаючи на те, що і місцева влада, і люди готові стукати, як то кажуть, в усі двері.

Фото без опису

Обкіс трави по обочинах доріг безпеки додає, та проблему не вирішує...І все ж громада робить те, що їй дозволено і по силах.

Фото без опису

Н.Заборова (газета "Очаків" № 16)


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора